fredag, februari 09, 2007

Hans vol 2

Hans ringde imorse. Inte lukten Hans utan personen tillika uthyraren av lägenheten Hans. Får bo i hans lägenhet även i mars. Men bredbandet måste jag lägga på denna månad. Hans är weird. Han fnissar hela tin när man parte me an. Det verkar som om jag säger nåt roligt hela tiden.
(H) Hej det är Hans (inte lukten personen)
(N) Hej.
(H) Jo, jag tänkte (fniss fniss) att ni kunde bo även i mars.
(N) Bo?
(H) Ja i lägenheten (fniss fniss), även nästa månad (fniss fniss), men du får lägga på för bredbandet nästa månad (fniss).

Antingen har Hans väldigt roligt jämt, eller så är jag rolig när jag pratar med Hans utan att veta om det.
Kanske laborerar han med maja eller annat röka när han nu flyttat temporärt till en större stad. Ni vet testa nya grjer. Vill passa in i nya gruppen, Göra allt de gör, Ponera att Hans arbetskamrater boffar på och att Hans helt enkelt vill vara lika cool som dom. Och i sitt stadie av kemisk obalans ringer han då mig och gör upp om nästa månads hyra. kanske.
Vill man va tuff går man playa det ruff. Som man säger.

Tåg är miljövänligt och tevligare än flyg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte faktiskt på Hans förut idag. Jag hade stekt ägg och när jag kom in efter att ha varit ute en stund luktade det ägg i lägenheten... :)

Men nu luktar det inte ägg längre. Jag eldar doftljus som luktar kladdkaka...

Anonym sa...

Fast flyg är bra för tillväxten... och jobben. hahahaha