fredag, juni 08, 2007

Jordgubbsmaffia

Jag har varit ute på Öa. Öa är, som namnet faktiskt röjer, en ö. Utanför Göteborg. Egentligen heter inte Öa Öa utan Hönö. Men det är ju alldeles för krångligt och jobbigt att säga så man förkortar de till Öa. Snabbt, enkelt och är man inte insatt i hur Öa eller Hönö är uppbyggt så kan man ju då tro att det är en ö full av höns och så är det ju inte. jag såg faktiskt inte en enda höna på ön. Däremot såg jag en mås som var död. H5N1 kanske?

Ja ja. MackanMedia hade bjudit med mig för att fira svenska flaggans dag. Men MM är dagvild och kom på dagen innan att han skulle till Spanien. Men det ordnade sig. MackanMedias bror TelefonDanne (alternativt DanneHattrick) tog med mig ut till öa och dom ser ju nästan likadana ut så jag märkte ingen skillnad. Det var kul. Vi gick och gick och gick. Sen tävlade vi i hålvana. Jag vann. Trots att TelefonDanne (alternativt DanneHattrick) trots allt har ett hattrick på sin meritlista. Men ingen av oss slog nån spik så rundan var ingen höjdare.

Idag har jag och HångelHenke spanat på en jordgubbsmaffia. Maffian, eller syndikatet om man så vill, har en strategi. Strategin är att de köper tyska jordgubbar klär av dem sina tyska läderhoosen och ersätter dessa med svensk folkdrält. Det fina med detta klädbyte är att syndikatet kan sälja de röda gubbarna för mycket mera pengar än om de hade haft tyskt utseende. Istället för öldrickande, wurstluktande slentrianheilande frukter får man istället rött lysande, lugna och timida snygga svenska frukter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ordet "slentrian" är mycket underskattat.

/M

Anonym sa...

vad har hänt med ditt senaste inlägg???