torsdag, oktober 27, 2005

Titta en sork!


Bara så ni vet. Den till höger i bild är INTE en sork som försöker mata kocken Per med en handmikrofon utan den gamla radioprofilen Ulf Elfving.
Var på Kock-SM. Ulf var typ speaker. Bapelsin gubbjävel.
Per lagade maten. jag följde honom nogrannt. Det såg riktigt gott ut. När Per hade stressat i en timme var maten klar och tiden ute. Tallrikarna slussades iväg till juryn. Jag hade inte ätit nån lunch. Jag var hungrig. Per och hans assistent städar och diskar undan så gott de kan. Går sakta mot min skrivare Eva och ser i ögonvrån hur Per börjar skrapa nåt i soptunnan. Efter en reptilsnabb huvudvridning så inser jag att stockholmskocken slänger den otroligt goda maten i avfallspåsen. Stopp!!! skriker jag. Per stelnar till. Servetriserna fryser till is och Ulf Elfving slutar för en hundradel sitt hurtiga referat. Jag kasar mig fram och hinner rädda två smörstekta kantaraller och lite tomatröra. Per flinar. Servetriserna hånskrattar. Ulf Elfving blänger elakt på den snåla fotografjäveln som i sin ivriga jakt på mat störde självaste Ulf "bapelsin gubbjävel" Elfving i sitt referat. Men go mat det var det.

Nu ska jag se TIK smiska upp Leksand.

hoj hoj

1 kommentar:

Anonym sa...

Noggrannt. Noggrannt. Noggrannt.