söndag, februari 19, 2006

Jag har gjort det bra

För en tid sen fick jag en mobil av mitt jobb. Det har jag tyckt varit väldigt trevligt. SMS och MMS har aldrig varit så kul som när man inte behöver betala räkningen själv. Men det är inte samma sak att inte betala som att inte ha ansvar...

Foto gestapos hövding kallade in mig på sitt rum. Han log lite elakt som han gör. Förklarade med ganska allvarlig och myndig stämma att min telefonräkning var, så att säga, lite i överkant. Jag rodnande en aning när han började kostnadsdroppa lite info från den 23 sidor långa räkningen... "423 sms och 80 MMS. Hur många av dom var tjänste ärenden?" Sa han och log sitt golfleende.

Han ville även poängtera att han inte var arg. "Det har hänt alla fotografer att dom råket ringa lite mycket nån månad, ha ha ha"

Jag sålde bilder till Expressen idag. Tre stycken. På en tjyv. Jag begärde tretusen spänn. Det gick dom med på. Ringde och berättade det för Gestapo hövdingen. Han blev glad och sa att jag nu hade gottgjort min teleräkning.

hur som helst.



Jag vill vara som Christian Kjellvander när han sjunger "Words in the wires".

Jag vill vara som Anna Von Brömsen var när hon följde Sebbe.

Inga kommentarer: