fredag, maj 12, 2006

Boom boom schwopp schwopp


Läste några rader. Sen kom den. Inspirationen.
Jag har haft mycket att göra. Jag försöker övertala mig själv att alla sakerna är viktiga. Inte direkt gärningar som gör att jag för alltid kommer att kommas ihåg. Utan i alla fall ganska viktiga saker. Eller riktiga saker. Jag har altså inte slösat bort min tid på tv eller nåt okulturellt och obildande. Jag intalar mug att jag har gjort nytta. Hoppas.

Mina verk.
Verk 1
Mycket sång i en revy. Mest bas. Inte så kul. Men ibland tjuvgick jag upp i Alt och överröstade alla andra altar. Ha ha. Då njuter jag. Faktiskt. För min röst blir väldigt stark. Den låter mycket och högt. Det är därför jag får ta basen. Jag var även lite rolig.

Verk 2
En föreningstidning. Blev helt ok. Kapten Klänning skulle redigera. Men efter en anings redigerande övergav han mig och vårt skötebarn. Jag fick redigera själv. Det var faktiskt kul. Fast när han stod där i dörren och sa "
Lässen älskling. Jag måste jobba. Du fixa de här du
" Då kändes det som jag var en övergiven fyrabarnsmor. Som stod i hallen med brända bullar och skitiga diskhanddukar. Det gick dock över.

Verk 3
Ett fotbollslag.

Verk 4
Ett annat fotbollslag.

Verk 5
Ett jobb.

Vilket yrke kan ha flest nycklar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul blogg. Hoppas du har kul i Huset :P Jag tackade nej till jobb i sommar, dum i hövve som man är... men vem fan orkar pendla.

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt ... klickade mig vidare liksom :)