lördag, september 29, 2007

Kultur upphöjt i en massa gånger

Jo jo. En mässa om böcker och bibliotek. Tänka sig vad partysuget drar i de tappra bokmalarna. Har varit på Park två kvällar i rad nu. Riktigt trevligt. Igår var roligast. Skönt gäng med både bloggkändis (säger inte vem men han har inte med fotboll att göra) och fastande muslimsk hudläkare. Den senare var tjej, det tyckte jag var häftigt. Jag bjöd bloggkändisen på malt, humle, jäst och vatten serverat i en grön flaska. Han sa tack och log. Sen bjöd han igen. Med en grön söt vätska, serverat med is i ett genomskinligt glas. Märkte senare att jag bjudit på företagskortet... Ingen lyckad grej. Så nu måste jag nog ringa den kära kassörskan på BB och bikta mina synder. Jag tror nog inte att det räcker med fem ave Maria för att det ska vara ur världen.

Idag var det helt ledigt. Gick in på bokmässan och gick runt. Köpte faktiskt julklappar. Slemmet var med. Hon hade blivit lovad böcker av en ABsnubbe på fredagens festmingel. Han höll sitt löfte. När vi skulle till att lämna piratmontern så var Slemmets bokkasse full. Om bokkassen hade varit Slemmets mage så hade det sett ut som om hon var gravid. Jag plockade upp en bok om en kvinna som hade en man som lekte kurragömma i 20 år. När jag står där och väger boken i min hand kommer författaren. Hon vill signera. Det får hon.
"Till vem ska jag signera?" frågar hon.
"NickelKickel" säger jag fast det inte är min bok.
hon skriver. Hon skriver mitt namn i Slemmets bok. Hon hoppas att jag ska gilla den och att jag ska ha det så bra.
Så där står vi. Jag med Slemmets bok som pryds av en hälsning till mig och Slemmet (lite äckligt bloggalias, men men vi väljer alla våra namn) med en förvånad min och en tung kasse.

1 kommentar:

Churrenuchen sa...

nisse.
kommer jag få en bok i julklapp?
det gör inget at jag listat ut det. ska bli överraskad ändå, det lovar jag. Är det Åsa Waldaus (eller vad hon heter) bok? Du vet "Kristi brud". Du är fin nils...
du behöver en flicka...
...med humor. det är nog bra.