fredag, oktober 10, 2008

Hungrig, törstig men inte längre hemlös

När en av de människor som går in under kategorin "mina bröder" konfirmerades så tvingade prästen alla åhörare att upprepa mantrat.
Jag är hungrig. Jag är törstig. Jag är hemlös. Detta för att vi skulle känna hur det kändes...
Jag kände hur det kändes för några veckor sedan.
Nu har jag boende jag är dock just nu ganska hungrig och om jag verkligen känner efter så skulle ja nog kunna peta in mig själv i facket "begynnande törstighet".
Idag fick jag ett nytt boende. Eller snarare ett erbjudande. Om jag nu vill så får jag ett kontrakt som inte går och vänslas med nån annan än mig. Det står så att säga mitt namn på pappret. Nu får vi se hur det går och hur det blir.
Sambo på försök livet har annars behandlat mig väldigt bra. Det är en fin trädgård och ett trevligt hus med en vacker flicka i som jag får prata med när jag så önskar. Som extra bonus så finns det bland annat i trädgården en massa äpplen som är goda.

Inga kommentarer: