onsdag, maj 26, 2010

Åt ett håll

Lars Lagerbäck. Han har dragit till Afrika och livnär sig nu på att coacha Nigerias landslagsörnar. Igår var jag på plats i den Österrikiska småstaden Wattens. Avklippta jeans, rökning och frisyrer från 80-talet dominerade både läktaren och gatorna utanför. På arenan hade Saudiarabien betalat en jädra massa pengar för att få spela mot Lasse Lagers mannar. Jag hade av förklarliga själ tränarfokus. Det blir lite bakvänt att bara sikta in sig på tränaren och nästan helt skita i spelet. Men det gjorde jag igår. Den saudiske coachen flög runt som en speedad iller. Skrek, dirigerade, tog sig för pannan, sparkade vattenflaskor och puttade spelare och fjärdedomaren lite i bröstet. Han var karismatisk och lite schysst gubbsnygg. Men nu var det mannen i det andra båset som jag skulle koncentrera mig på. Lasse Lagerbäck var ungefär ingenting av det som den saudiske tränare var. Istället stod han mest i sitt hörn av kuren och pekade då och då lite lätt åt sin hejduk Roland. Han tog dock ut svängarna lite när jag stod alldeles bredvid och tog råtajta bilder. Rätt som det var drog han med tungan ned sin inlagda snus och lekte sensuellt med den mellan sina läppar. Det var en syn för gudar ohc jag riktigt mös där i solen och önskade mig att Lars använda snus skulle vidröra mina läppar. Inte.

Sen tog världens tråkigaste match slut och jag och Flinck hoppade in i vår bil och åkte till flygplatshotellet i München och sov riktigt gott i hela tre timmar. Idag har varit en spännande dag. Jag ska sammanfatta den imorgon.








Nu ska jag sova ut. Ska bara göra ut en påplatsbyline på Flinck.

Inga kommentarer: