fredag, maj 28, 2010

Jag har väntat på ett regn

Det regnade när jag vaknade på min 26e födelsedag. Likheten med majoriteten av mina tidigare födelsedagar var att kor betade utanför mitt fönster och att det fanns lite mer flugor än normalt. Skillnaden mot majoriteten av födelsedagsuppvaknanden var en skattesats på cirkus 12 procent och snötäckta toppar.

Elfenbenarnas träning går inte till historien som något av det roligare jag varit på. Foto tillåtet första 15 minuterna. Sen fick vi snällt sitta och bara titta på. När Drogba i smålagspelat firar ett mål med att slita av sig tröjan, spänna sina muskler och skrika ut sitt hjärta då var regelbrottet mycket nära. Men den arga mannen med de smala ögonen, den kala hjässan och den skira rösten fick mig att låta bli.

Kvällen har jag ägnat åt att få psykbryt på en GPS som menade att mitt hotell låg mitt på autobahn. Efter lite gammalt hederligt kartarbete hittade jag ändå fram. Det var skönt. Jag ville inte övernatta på autobahn vilken skattesats det än hade lockats med.

Nu. Sova och kurera linsskavda ögon. 06.50 går flyget. Tre timmar sömn here I come.

Inga kommentarer: