onsdag, november 24, 2010

Tamtadaaaam!

Jag skrev lite kryptiskt för något inlägg sedan. Om ett ovanligt och roligt jobb. Idag var det derby mellan handbollsklubbarna Redbergslid och Sävehof. Som införknäck hade GT varit med bakom kulisserna när RIK fotades för en kalender. Det var jag som fotade. Så här ser omslagsbilden ut.



Och ja. Det är en del nakenhet i kalendern. Men framförallt så har vi tillsammans försökt få häftiga, uppseendeväckande och snygga bilder. Med tanke på att 13 av 14 bilder fotades på sex timmar så är jag väldigt nöjd med resultatet. Att vara kreativ, hitta ideér , sätta ljus och skapa bilder med så lite tid är inte lätt. Men killarna i laget var taggade och vi hade förbannat kul. Nu ska grejerna tryckas och vara ute lagom till julhandeln trampar igång. För varje såld kalender går tio kronor till Rosa Bandet och tio kronor till Mustaschkampen och resterande vinst går till klubben.

Grejen har uppmärksammats ganska mycket idag.
Expressenbloggerskan har en teori på att killarna deffat i veckor.
Allt om handboll skrev här.
Aftonbladet gjorde bildextra med några av bilderna.
GP, som inte har en rad skriven inför derbyt i sin papperstidning, gör en webbgrej på det.
Och på denna sida kan du beställa ditt ex.

1 kommentar:

Gunilla Jakobsson sa...

Jag är verkligen impad av din blogg, du skriver och gör hänvisningar, länkar och så bilderna, den på renarna var fantastisk- tack för lektioner, jag ska snart härma