onsdag, februari 23, 2011

Trolla

Det har börjat krypa igång så smått. Dagen som döptes till onsdag började med presskonferens. I en alldeles för liten lokal trängdes media och åkare under alldeles för kort tid. Först damer 30 minuter prat och 10 foto sen herrar med samma schema. Kaoset tar form. När damernas konferens dragit över tio minuter anar jag var dett är på väg. Jag anar vad detta kommer göra med mig och min arbetssituation. De tio minuter som är inplanerade för fotografering kommer kapas. Kanske helt utraderas. Handling behövlig. Jag lyckas i alla fall foto två av fyra pojkar medans resterande drev pratar med damerna. Men tiden är knapp och vad gör man i bildväg när hela lokalen andas 70-tal och folkhögskola. Tegelväggar varvat med vävtapet. Utrustad med två handblixtar ger jag mig i kast. Är snabb. Levererar. Går hem.










Dagen avslutas med ett långt pass på stadion. En kenyan, svensk träning damer och svensk tränng herrar. Sen har jag också hunnit med att åta kyckling med ris.

2 kommentarer:

Tom sa...

Härligt att se Dig igång igen, kör hårt!

Anonym sa...

svt filmade ju dej när du knäppte den sjätte bilden :)