tisdag, december 06, 2005

Minnen

Låg och funderade en del innan jag somna igår. Jag tänkte på mina första minnen. Det jag kom på som jag tror är mitt första. Är som följande. Jag är så klart i lagårn. Jag sneddar över måkrännan vid griskittan och pärkällarn. Där stod "förr i tiden" ungdjuren uppbundna. Minnet är ganska enkel jag kommer helt enket ihåg att jag går förbi där och att det där står en "lilltjur". Det fanns oftast två tjurar i lagårn. En stortjur som gjorde sitt på sommarn och sen blev köttfärs och pölsa fram i november. Lilltjuren stod längst ut i raden mot pärkällarn. Han hade sin bästa tid framför sig med en hel sommar av betäckning framför sig. Lyllos.
Jag kom också ihåg när vi hämtade min numera 18 åriga syster på BB. Då var jag två år och tio månader. Ganska storngt av mig att minnas det. Jag kom ihåg vad jag hade för kläder och vad jag sa till min kära mor när vi kom.
"Ska ru int hämte na" på bredaste bondslang. Jag och min bror tittade i fyra sekunder på vårt nya syskon innan vi började leka med spakarna till sängen brevid.

Nu minns jag inge mer

Skön Jerry

Inga kommentarer: