fredag, juli 28, 2006

Nu bär det av


Snart. Eller efter jobbet. Eller egentligen ikväll. Mott norra Norrland min fattiga kusin. Det ska bli vansinnigt kul att träffa folk. Kusiner å så som man inte träffar så ofta. Eller nästan aldrig numer. Konstigt att när vi väl träffas så gör vi det 55 mil från dom som har närmast. Smart? Nej. Kul? Ja.
Min far har köpt en Caravelle. En blå buss med ratt och spak. Med den ska vi färdas till Kalix.

Semester känns vansinngt behövligt. När jag var på väg till bilen här om dan fick jag en aningen besynnerlig känsla. Allt blev tugnt. Väskans remmar blev betongliknande och axlarna nuddade för ett ögonblick midjan. Så kändes det. Men dagen hade varit jobbig.

Krimmarn var tillbaka idag. Det var kul. Han lättade upp lite.

Själv sitter jag här och får reda på både ett och annat. Jag känner mig lite som en gossipkung där jag sitter och ger igenkännande blickar och såskoppstaffliga nickar. Ehh?

Undrar vad man ska jobba med efter sista augusti? Älgjakt på heltid?
Antingen det eller kaninfarm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gossipkung? Du får väl inte veta nåt egentligen. :o)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.