tisdag, november 07, 2006

Man jobbar, shoppar, jiddrar åker trick

Sven dog. Han hjälpte till att bygga ett hus. Jägarns hus. Dom skulle dricka kaffe. Men Sven gick åt fel håll och sen ramla han omkull. Dog. Bara sådär. Det är konstigt det dära med död. Man tror ju liksom att folk ska dö i ordning. Visst kan det diffa på ett par år hit och dit men jag har i alla fall den bilden att 90åringar dör före 60åringar. Men så är det inte. Det visst väl jag med men nu blev det liksom tydligt. Men 67 år är ingen ålder. Det tycker inte jag. Men det är väl vad som kallas livet.

Dina händer flög som örnar och din syster ropade från taket kom.
Vinden som dom steg var från något bortom tid och rum och allt man tror det handlar om.
Dina händer som två älgar som mötts och fallit ihop, så låg dom över bröstet stilla tillslut.
En av killarna på bruket slutade sitt levnadslopp och händerna visade anden vägen ut.
Dina händer var som mina, tänker jag och tar en ton till avsked på min felstämda gitarr.
Men nu säger jag adjö. Jag vill leva jag vill dö. Men det går fort. Det går på några ögonblick.
Stefan Sundström

3 kommentarer:

Anonym sa...

Livet är inte rättvist. Inte döden heller.
Stefan spelar här imorgon, support: Nina Ramsby. Kan va bra.

/sofinken

NickelKickel sa...

Oj jävlar! Då var de nog läge att rulla hemåt! Men tyvärr får det nog vänta...

Anonym sa...

Hi, i was looking over your blog and didn't
quite find what I was looking for. I'm looking for
different ways to earn money... I did find this though...
a place where you can make some nice extra cash secret shopping.
I made over $900 last month having fun!
make extra money