lördag, april 28, 2007

Friterade folket

Jag orkar inte skriva nå långt. England är bra om man struntar i att äta. Men men.. Frityroljorna som kalkar igen befolkningens blodådror tilltalar mig icke. Äckligt.

Jag åt indiskt för nån timme sen. Kapten Klänning är inne i centrala London. Han föreslog indisk mat till middag. Och för att slippa friterat så är jag nog villig att köra ett dubbelbyte i den Indiska matkulturen.
Kapten Klänning och jag delade säng inatt. En 110 cm bred säng. Kapten fick täcket. Jag tog ett överkast. Den stackarn har ju inte slantar och hyra ett eget rum för... Så han bor olagligt i mitt rum. Kapten Klänning smugglas i hast genom receptionen både morgon och kväll.

Har varit på Stamford Bridge idag. Plåtat Chelsea. Det var kul. Satte en del bra skott.

Min knän ömmar. Och nej. Det är inte på grund av att Kapten Klänning och jag delar rum... Jag hade ingen stol att sitta på idag... Så i 90 minuter så stod jag på knä. Lite drygt.

Nu blir det tuben in till centrum och utgång med MatsPlats.

Inga kommentarer: