måndag, oktober 08, 2007

Bilstaden



Detroit. En stad som lever på att bygga bilar och på att rappa. Har jag hört. Om jag tittar ut genom fönstret så ser det helt öde ut. Fullt med hus men öde.
Kom sent igår. Åkte taxi jättelänge. Kom hit. Till ett hotellrum med trasig dörr och ett läckande strykjärn. Var lite uppe i varv. Började stryka kläder med det läckande strykjärnet samtidigt som jag tittade ut i korridoren genom den trasiga dörren.
Runt ett försökte jag sova. Det gick så där. På parkeringen 23 våningar ner var det livat. Bilalarm, varvning av motorcyklar, sirener gangztarap ackompanjerades av slentrianskrik. Trevligt. Slapp ju liksom känna sig ensam. Stoppade toa papper i öronen och somnade efter ett tag.

Har varit på träning och käkat lunch. En vacker servetris som hete Tanya serverade mig. Hon hade en tatuering på armen. Ett kinesiskt tecken. Orginellt tänkte jag (ironi) och frågade vad det betydde.
Vacker sa hon, (fast på engelska).
Jaha, sa jag, och det stämmer ju tydligen, (också på engelska)
Mhmms, he he, ,yeamm,, thanks..., sa hon, och om hon inte varit mörk så skulle jag minsann sett hur hon rodnade.
När jag fick kvittot hade hon ritat ett hjärta. Då log jag och dricksade lite extra.

Strax är det match och då ska det tittas genom ett litet hål i ett något större plexiglas.

Igår gick jag förbi ett vitt hus. Kände för att urinera i dess direkta närhet. Men jag tänkte om.



Inga kommentarer: