lördag, november 24, 2007

Brainstorm mitt natta

Alltså inte bandet från ett baltiskt land utan det ordet av de mordena slaget som vill mena att man tänker fritt för att komma på idéer. Det kan ju tyckas vara en lite väl bra planering om man likt mig och VandrarOlle redan nu börjar planera sitt tomteri som vanligtvis brukar äga rum runt den 24 december. Men det gjorde jag. I min säng låg jag och försökte sova. Helt utan att trycka på ONknappen på brainstormingprogrammet så startade det av sig självt. Kom på ett ganska bra utkast. Lite riktlinjer som kan spinnas vidare på. Förra året var vi både i hembygden och inne i stan. Jag var tomtemor som glömt att raka benen och gärna påtalade detta. När vi bilade tillbaka från stan spontanshoppade vi på Shell i Nacksta. Det var kul. Vi fick också idéen att simulera samlag på en bänk som stod brevid E14. Men vi sket i det. Hade ingen filmkamera och då var det inte lika kul. Revansch i år kan hända. Så har ni vägarna förbi Nacksta på julafton och ser två tomtar som beter sig konstigt så vet ni.

Nu ska det städas och lyssnas på vals om Veronica som jag tydligen skall göra bra. Vi får se. Försök ett startar strax.

Och bara så ni vet. Det som fortfarande gäller är vacker och lycklig.














180 000 tuggummin var det väl värt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du köpt?

Anonym sa...

När jag filmade Silvia på Sidsjön kom Terass-Whaleberg fram till mig efter fem minuter och bad mig bestämt att sluta filma. "Det räcker nu", sa hon. Vad fan vet hon om det? Tror faktiskt att jag sket i inslaget helt.
Skjut kungen, eller låt honom leka adlig precis som dom andra fjantarna i stockholm som ligger med alla utom sin fru, men gärna utan statens pengar.

Anonym sa...

Ja, det var nån skum tomtemor som kom till oss ifjol vill jag minnas. jättekonstigt. kommer sätta spår hos ynglingarna i släkten och kommer kosta skjortan för år av terapi i framtiden! ;D hehe

Anonym sa...

Du skulle kunna göra det perfäää - både huse och sången. Sess imorrn? :)