torsdag, januari 22, 2009

Kåmm ån

Det rullar så sakteliga mot upprbytning. Sista dagen i Split nu. En mysig stad. Kan tänka mig att den är fullständigt underbar sommartid. Imorgon rullar vi mot Zagreb. Jag har tydligen blivit bilansvarig. Men först ska Sverige möta Kroatien och mediafolkets tipstävling avgöras. Jag har hittills samtliga rätt och om det blir kryss ikväll vinner jag. Vinst för Sverige eller Kroatien vinner Gummen från allehanda delar av Ystad. Det är tryck i hallen när Kroatien spelar. Det är då ett som är säkert. Dom skriker, visslar och sjunger. Igår såg jag till och med en äldre herre som spottade mot den spanska bänken. Dock träffade han bara en väska med tejp.

Jonas Larholm gick i bladet idag. Helt ok men inget man vinner ÅB med... Inte nominerad i år heller och sanningen att säga så kom det väl knappast som en överaskning. Känner väl inte att jag hade nåt speciellt. Men man kan ju alltid hoppas. Nu får vi se hur detta årets skörd artar sig. Känner väl inte dirket den där elden som jag tror behövs. Men den kanske kommer.

Andreas Palicka vaktar målet mot kroaterna ikväll. Om man tittar noga på bilden så ser man en flagga... Fast han skulle hafte en röd och vitrutig tröja.




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

grym bild. var det en slump eller bara ett lysande fotograföga?
//lave och vandrarn