måndag, juli 30, 2012

Balansgång med torra linser

Jag ska inte nämna vad klockan är. Tidigare inlägg har i princip samtliga börjat eller slutat med tidsbestämning. Så inte nu. Jag konstaterar i stället att mina linser känns som Gobiöknen. Dagen har fyllts av skytte, handboll och badminton. Har ätit en burrito och hittat en genväg. Tyvärr så har engelsmännen så förbannat svårt att få mat att smaka något. Till och med saltet, som ligger i små fyrkantig pappåsar, i presscentret är smaklöst. Burriton smakade mest som tjock men vattnig potatismos. Vidrigt men mättande.
Imorgon ska jag klä mig i mitt bästa leende och försöka få montera en remote trots att jag inte anmält detta 24 timmar innan som regeln säger. Det är planen. Vet inte om det blir så. Det jag däremot vet är att jag nu ska sova och att jag i morgon kommer att ha inte mindre än två kokta ägg i min beiga och gräsligt fula fotoväst. Ägg. Livets stora matmor. Smidigt, lätt och nyttigt. Ät mer ägg. Då blir du lycklig, snäll och glad.

Inga kommentarer: