onsdag, februari 20, 2013

Dagen nummer två

Det glittrade även i dag. Solen hade fritt spelrum på en azurblå himmel. Nakna träd och kritvit snö. Ungefär så. Lätta stickningar i ansiktshuden vittnar om att jag glömde solkrämen i morse. Dagen började med presskonferens redan 08:30. Efter att fototiden hade blivit nedslaktad till behagliga åtta minuter så tvangs en strykning av det obligatoriska fotomötet fram. Men allt slutade rätt så väl. Hittade en vägg som jag, ser jag så här efteråt, gillade skarpt. Efter ett ha suttit ett par timmar i presscentret ömsom redigerandes bilder ömsom sippande på ampullapparatkaffe så begav jag mig till arenen. Pistmaskinerna hade gjort sitt arbete bra även till denna dag. Samlade porträtt och frös inte så värst. Har avrundat det hela med en pizza och ett glas merlot. Nu väntar säng och tidig uppgång. I morgon är det på riktigt. 














1 kommentar:

Unknown sa...

Fint! Arkivkungen!