lördag, mars 31, 2007

Lördag 31/3 22:31


Om jag ställer mig vid mitt köksfönster så ser jag in i mina grannars kök. Jag tror att det är ett par alternativt en del av ett par som har den andra "halvan" på besök ganska ofta.
Dom har fest idag.
Jag läser Stieg Larsson.
Kom på att det skulle kanske var kul att bonda sig lite med sina grannar i trappuppgången brevid. Jag är nog lite för feg för att helt enkelt gå dit och plinga på med en pava vin i näven. Så istället så öppnade jag mitt fönster lite på glänt, deras var redan öppet. Sen ställde jag min dator i glipan och började dja ut lite skön partymusik. Kanske skulle nån på andra sidan gå förbi fönstret och höra hur min svarta dator skickade ut ljudvågor där Mat Weddle predikade ut sin version av Hey ya och helt enkelt förstå att deras fest inte var fulländad förrän den magiska svarta boxen kräktes musik hos dem. Men. Så blev de inte. Efter 23 minuter var det så jävla kallt att jag var tvungen att stänga fönstret... Skit. Får nog införskaffa en fetare anläggning... Så det hörs.


MM bjöd mig till avenyn för vad han kallade ölkväll. Men jag orkade helt inte.

Nä nä. Man får väl helt enkelt plöja ner sig i Lisbeths utredning igen...

Inga kommentarer: