lördag, maj 12, 2007

Landskamp

Kungen kallade. Landet med de snöklädda fjällen, de susande ängarna och de kristallklara sjöarna kallade. Landskamp mot en fish n chips ätade nation. Moder Sveas tappra krigare bärgade ädel viktoria. 10-4. Förkrossande. Fredsamtal hölls senare på kvällen på Bishop Arms. Fred slöts. Vänskap knöts. Britterna erkände sig besegrade men framhöll den stora åldersskillnaden som orsak till förlusten. MackanMedia erbjöd en fredsrätt. Heal Special på korvmojjen. Den godtogs och uppskattades.

MM och jag gjorde även ett besök hos LuktenHans. MM anslöt sig strax efteråt till HataHansKlubben. Hans, personen inte lukten, uppförde sig som vanligt mycket konstigt. Kufiskt. Han påstår även att jag snott hans CDställ. Det har jag inte. Jag betvivlar starkt att det fanns i lägenheten när vi fick tillträde. Eller jag är helt säker på att lägenheten uthurdes möblerad men utan cdställ. Men Hans påstår motsatsen. Jag är i detta läge helt rättslös. Hur fan ska jag bevisa att jag har rätt. Hans skulle kolla med sin bror. Men jag betvivlar att även om Hans nu hittar sitt cdställ så kommer han aldrig erkänna det för mig. 69 spänn kostar det på IKEA. Jag kollade upp de nyss.

När jag lämnar lägenheten skriver jag upp mitt kontonummer.
NICKELKICKEL "Jo men det vore bra om jag kunde få tillbaka depositionen då"
LUKTENHANS "MMM, Det var 5000 va?" (här vill jag egentligen piska Hans med ett par flipflops)
NK " Jag förde över en hyra i förskott, 5200"
LH " Var det?" (det rycker i flipflopsnerven igen)
NK "Ja"
Han vet mycket väl att hyran varit på 5200. Han försöker bara fula sig. Och om han nu inte hittar sitt förbannade cdställ och drar av mer än 69 spänn... Då ska jag mata honom med en tältsäng.


Skitsamma. Idag springer en massa folk ett lopp i Göteborg. Solen skiner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mot snåljåpar och idioter ska man vara extra snäll och generös...

Allt annat tar bara på ens egna krafter. Eller nåt.