lördag, mars 14, 2009

Vad vill du mig?

Idag gick jag barfota för första gången i år.

Kvicksilvret låg och puttrade runt tjogo grader.
Koltrastarna sjöng i de glesa barrträden.
Tillslagen var bestämda och jag gick barfota likt en MiniErnst. Jag kände in gräset så att säga.

Barfotik. Smaka bara på ordet. Det kan inte vara annat än härligt. Nu kan min fallenhet för att beträda jordens yta nakenfotad ha att göra med mitt övernormala antal tår. Men vi ska väl alla ha våra böjelser.

Dagen avslutades med kväll vilken jag och miss Duracell spenderade med att äta tapas och prata. Vi åt glass till efterrätt och navigerade sedan hem till hotellet. Navigering har annars varit ett litet problem. Idag hann vi köra vilse på en färd som borde varit under hundrafemtio meter. Bara en sån sak...

Nu skall här återigen sovas. Ska försöka komma upp i ottan imorgon. En löptur i den spanska morgonsolen är icke att förakta. Har dock förbannat svårt att komma upp på morgonen. Måste liksom ha någon som tvivlar lite på mig. Då måste jag bevisa. Har försökt att framkalla tvivel hos kvällens telefonförbindelse. Får se om det hjälper.

Dagens bild hos AB. Blev väl inte så värstans bra... Men men.

Som sagt. Sovning.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Joel Marklund sa...

Jag gillar bilden med skuggorna. Så det så.

H.S. sa...

Du är den värsta snobb jag känner...

Endorfin-Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.