söndag, mars 15, 2009

Världens största nyckel

Andalusien. Namnet är liksom bara gjort för att älska. Trevligt är det här. Mysigt. Hemtrevligt.

Först flög vi från Barca. Sen beslöt vi att hyra en bil. Det blev en pigg liten fransman denna gång. När jag checkade in fick jag världens största hotellnyckel. Hotellägarparet är en blandning mellan ett stycke manlig tysk och ett stycke kvinnlig polska. Man ska väl inte dra för stor växlar av folks utseende men vi säger så här. Om jag skulle casta en film och ville ha en seriemördare eller pedofil så skulle nog vår käre hotelldirektör ligga bra till. Nu kom han precis och frågade om jag ville ha något att dricka. Han är trevlig och jag fick med ens lite dåligt samvete... Men vem vet. Kanske har han puttat i små tabletter med cyanid i min cola.

Var ner och tittade på AIKs träning nyss. Tog några rutor och pratade med tränare Stahre.
"Fan vilket fint jobb du har!" Utbrast han och greppade mina axlar. En aning förvånad av AIK-ledarens beröring och spontana glädje över min arbetssituation kunde jag bara konstatera att han hade rätt. Jag har ett förbannat bra jobb. Tog en joggingrunda upp i bergen idag. När solen slickar bergssidorna får jag lust att köpa ett hus på ett av dess sluttningar. Det finns många skyltar med budskapet Till Salu här. Jag har ju gjort spontanan husinköp förr...


I tur och ordning. Mitt hotell. Världens största hotellnyckel. Utsikt från joggingrunda, någonstans nere i det vita bor jag just nu.




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Ankan sa...

Vart i Andulucien är du bror? Ser just på mästarnas mästare, de är i Andalucien de. /Ankan

Daniel Nilsson sa...

Ja det va ju fan på tiden att den gula västan från borås kom av.
Nu är det lite stil på inläggen må jag säga.
Jogga inte för mycket bara, För mycket träning mår man inte bra av.