lördag, januari 16, 2010

OKej.. det är kul... Men inte om Haiti...

Trollning av grupper på Facebook. Jag tycker det är lite roligt. Jag sitter själv och stör mig på folk som går med grupper som "Vi som gillar solen" eller "Tjejerna mot killarna försten till 100 000". Med lite lite efterforskning så ser man ganska snabbt att den senare var fejk. Men. Jag tycker som sagt att det är lite kul att byta gruppnamn från "Tjejerna mot killarna.." till " Vi som ligger med våra föräldrar".

Men. När katastrofen på Haiti utnyttjas så tycker jag att det är lite magstarkt. Sen att journalister, kompisar och familjemedlemmar (Lavemange) är så dumma att de går med... Ja då blir det nästan så att jag skrattar lite. Om man läser lite innantill och står det att "sponsorerna" som skall donera 2 kr per medlem träder fram när målet är nått. Det är ju så osannolikt att det inte liknar något annat. Donerar företag pengar vill de att det syns.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

cjl sa...

Det finns ännu mer saker bakom den guppen som är spännande, om man kikar på "skaparen" av gruppen, dess vänner och i sin tur deras vänner så ser man rätt snabbt att det är fejkanvändare hela bunten.

Mer skrämmande är det att över 41000 personer inte gör någon som helst kontroll av vad de klickar "join" på.

NickelKickel sa...

Jo. Precis. Det är inte alla som är kompis med polismördar Tony Olsson, Anders Eklund och Zlatan.