tisdag, oktober 26, 2010

Pang bom. Skjortan tom.

Eftersom min mobil i vanliga fall väcker mig så fick jag konsultera annan hjälp i morse. Eftersom jag spenderade natten på hotell så beställde jag helt sonika ett väckningssamtal. Kvart i sju var lagom. Jag hade en hel del packning utspridd och hade beräknat att 40 minuter skulle räcka för ihoppackning och frukost. Nu var det dock en eller ett par pappskallar i receptionen. För jag vaknar och tycker jag är pigg. Masar mig fram till datorn och lyckas, uran hjälp från varken linser eller glasögon, se att klockan är halv åtta. Om 55 minuter går mitt plan och tanken är att jag ska hinna med att fixa min mobil åter ifrån Hertz. Jag packar reflexmässigt. Skäller lite lagom på receptionisten och kommer till Hertz flygplatskontor strax före åtta. Efter en liten stunds väntan kommer en butter man med mustasch och min mobil. Jag hinner med både mitt flyg till Wien och Göteborg. Dock hade mitt bagage inte samma tur. Så jag fick fota kvällens match med mitt gamla enbensstativ. Sorgligt.

Inga kommentarer: