måndag, december 20, 2010

Dimmorna i Danmark

Det blev en lång dag igår. Jag for till arenan redan vid tio på morgonen för att montera takkamera. Runt halv fem i morse var jag tillbaka på hotellet på den danska landsbygden. Det var roligt och jag är tämligen övertygad om att känlan av bitterhet som fanns i det svenska lägret vid slutsignal var borttvättad lagom till midnatt.



Bilderna från remotekameran blev skit denna gång.




Efter färdigspelad turnering är det bankett. Självklart vill tidningar och förbund ha lite bilder ifrån dessa tillställningar. Speciellt när det har gått så bra som för dessa tjejer. Men. Denna bankett var stängd. I alla fall för all press. Det är då den visar sig. Storheten. Anledningen till att detta lag kan bli det folkligast vi någonsin haft (om nu bara Sveriges tröttaste förbund tar tillvara på denna guldklimp och inte gör likadant som på Bengan Boys tid och tappar bort det intresse som nu och då fanns) i vårt land. Beatrice som är en av lagets två sjukgymnaster kommer ut till mig. Hon lovar att ta med laget ut för att fixa lite bilder. På utsatt tid 30 minuter senare ser jag några av tjejerna komma gående. Jag försöker arrangera upp en bild men hinner inte riktigt....

Jag är lite imponerad av mig själv att jag hade närvaro nog att trycka igång mobilkameran. Hur som helst får jag mina bilder i kongresshallens foajé. Men jag är inte riktigt nöjd. Några av tjejerna säger att de kan försöka smuggla in mig och expressenmedarbetarna Jens och Åsa. Men vi är nog lite för fega. Sten, lagets överledare, kommer och övertygar de stränga vakterna att vi visst får komma in och ta några bilder. Men bara på de svenka tjejerna. Sen bjöd tjejerna på både dans och bubbelskål.


Tre flaskor champange gick åt. Den allra största delen hamnade på en kongressals golv. Men bilderna, som var specialbeställda av Expressen, blev bra.

Nu har jag varvat ned hemma. Ätit köttbullar och ska snart gå och sova. Jag är mätt på handboll men otroligt glad att få ha varit med på ett framgångsmästerskap. Det absolut roligast jag gjort faktiskt. I december 2011 spelas VM. I Brasilien...

2 kommentarer:

Oscar sa...

Riktigt bra bilder Nisse!

Anonym sa...

Du är min idol! Och den näst bästa Nils jag känner till./Ignell