fredag, mars 18, 2011

Hallå där...


...Joel Marklund som vunnit andra pris på Årets Bild i klassen Sport Action.

Hej och grattis Joel!
Hej och tack hockeyback. Vem är det?
Ehh... Det är Nils.
Jaha. Det är hög volym här. Gissa vad jag har i min hand?
Ett diplom?
Ont. Jag har ont i handen. Jätteont.
Jaha. Varför då?
Äh va fan. Nån måste ju göra show också. Jag skulle inför fotograferna fira silvret och tänkte bjuda på lite extra. Jag hatar ju själv när folk får pris, gör mål eller tar medalj och sen inte gör något kul. Sådan är inte jag. Sådan är inte Joel Marklund! Så jag satte den lilla statyfotografen i brons på andra sidan scenen och tog sen fart och gled på knä fram till den. Jag hade tänkt att jag då skulle kyssa den men i ivern över att så många tittade så slog jag istället till statyetten med knuten näve och skrek "Make it rain bitch!". Smällen tog rätt hårt och den lilla bronsfotografens kamera lossnade.
Oj då, det lät dramatiskt. Fick du den reaktion du sökte?
Nej. Jag fick ont. Fas jag såg många som log mycket när de såg min knäslajdning. Det var allt men det räcker för mig. Jag är nöjd.
Blir det fest i kväll?
Jodå. Jag ska bara förbi Statoil och köpa plåster. Man ser något i såret som jag tror är brons. ROCK!!!
Vilken bild fick du pris för?
Ehh. Det var nån jag tagit under året. Fan, jag blöder igen. Förresten. Var är Daniel Nilsson? Ha ha ha. Inte fan är han på scen och spöar sitt pris i alla fall! Om du ser honom kan du hälsa att tre pris är fler än ett!
Okej. Jag ska framföra det men jag tror du träffar honom först. Njut av kvällen och ha så kul.
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Jag är blind! Jag är blind!
Va? Joel! Ser du ingenting?
Ahhhhhhhhhhhhhh!
Joel!
...

3 kommentarer:

Robin sa...

hahaha roligt! Grattis Joel och kul intervju Nils :D

Erik Åström sa...

Underbar intervju

Anonym sa...

Tack för ännu ett gyllene inlägg! Din blogg är min nya bibel!