torsdag, mars 24, 2011

Hej

Det är natt. Eller i alla fall nästan. Dagen har innehållit cykeltramp och barnstolsknäppning. Hann även med IKEA-besök utan att köpa annat än en korv. Kvällen vigde jag åt PFKs södra falang. Den rikaste falangen fick jag veta. Det kändes som ett gott tecken. Nu inväntar jag med spänning den kväll när jag ska bli av med korvkvällsoskulden. Prognosen säger att den ryker någon gång i maj. I övrigt så blev väl Falun rent bloggmässigt inte riktigt vad jag hoppats eller trott. Dock är jag lite nöjd med min bevakning av Årets Bild.

Malmö då? Jag bor ju där eller här nu. Jo då. Man kan cykla smidigt och lätt utan uppförsbackar. En stad där man kan cykla till allt utan att det tar en timme kan inte vara annat än bra. Min cykel är också av den sorten som är bra nog att ha växlar och bra bromsar men ful och rostig nog för att inte bli snodd. En kombo helt i min smak. För ungefär ett år sedan skrev jag lista. Jag försöker nu fixa till detta här i Malmö. Någon som känner att man kan fylla upp en plats?

Något jag ännu inte sett till slut men som ändå slår an på mina inre strängar är denna filmen. Vet inte riktigt om den är helt lagligt upplagd men den är likväl väldigt väldigt bra. Finns uppdelade i avsnitt.

Inga kommentarer: