fredag, december 02, 2011

Hej. Mitt namn är Kaos. Jag bor här.


Som ni ser på bilden ovan så är läget ganska lugnt. Det kanske borde vara lite mer snabba fötter... Det är lite minder än ett dygn kvar tills premiären här i VM. Arenan i Sao Bernardo har de senaste dagarna legat i vila. Det har varit tyst och folktomt. Möjligen har någon vilsen vaktmästare förstrött plockat med några lådor. I dag däremot. Det verkar som om någon med makt plötsligt insett att det ska spelas VM i morgon och väckt varenda arbetare som finns inom organisationen. Runt om mig i detta nu sker följande. Slitna räcken och gråa betongytor målas med blå färg. Avbytarbänkarna skruvas på plats. Skyddsnäten bakom mål knyts ihop på plan samtidigt som samma plan poleras med en maskin. Pressläktaren förses med elkontakter och gamla slitna golvplattor byts ut och nya blankt svarta limmas på plats. Arbetet sker på många ställen men kanske inte i det tempo som jag hade önskat om jag varit arrangör...

Varken spelarna eller vi i pressen har fått några ackrediteringar. Inget pressfolk finns på plats än.

2 kommentarer:

Carl Sandin sa...

Härlig framförhållning där alltså ;) Kör hårt Nisse!

NickelKickel sa...

JO. I dag är dagen D. Ska bara ladda lite på löpabandet först! Vi hörs Carle Kula