söndag, december 04, 2011

Träning som vanligt


Det är träning igen. Vapendragaren ligger på hotellet och är sjuk och jag får medicin och några råd av lagläkare Jonas. Under mästerskap blir det många träningar. Detta är väl min sjunde eller åttonde bara detta mästerskap. Det är inte helt lätt att hitta nya vinklar eller bildlösningar. Men jag stretar på. Försöker tänka arkiv och vad som kan tänkas bli aktuellt längre fram.

Nu sitter jag på hotell och ska om en timme tillsammans med Kung Claes (på bild nedan med några av sina adepter) ta en taxi till spelarhotellet. Där ska det liras fotboll. Som jag nämnde tidigare så kommer det bli lite ombytta roller under denna match...



Dagens glada överraskning hände när jag läste över axeln på lagledar Tobbes dator. Härntabördiga Malin, som numera har högkvarter i Skövde, bloggar idogt och har nu haft vänligheten att skriva fint om och länka till mig.

VadHelge förklarade att hon, föga överraskande, hellre ville träna med boll än i gym.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Ett sant nöje att följa din blogg och äventyret i Brasilien!!

NickelKickel sa...

Vad kul att du tycker det Angelica. Jag ska försöka att inte göra dig allt för besviken.