onsdag, januari 18, 2012

Matchrapport

Eftersom hotellets internet är lika svajigt som Nasdaqbörsen så kommer här. en aning föresnat, en liten rapport från gårdagens match mellan Sverige och Tjeckien. Förhandssnacket gick mycket om hur Sverige skulle få stopp på den tjeckiska storskytten Filip Jicha. Aftonbladet Johan Flinck och jag gjorde ett förhandsjobb där lagkamraten Kim i Kiel fick spänna ögonen i den reslige tjecken.

Ska inte referera matchen i några längre haranger utan nöjer mig med att konstatera att ljuset i arenan fortfarande var superbt, att Jicha stoppades effektivt och att försvarsjätten Magnus "Orsa" Jernemyr lyckades komma först i en kontring. Tyvärr slutade anfallet inte lika lyckligt som det mot Slovakien 2008. Den gången, sist Orsa var över halva plan, satte han iskallt bollen i mål. Denna gång räddade målvakten och Magnus dundrade in i stolpen med värdlens fart. För någon sekund trodde jag att karln bröt både rygg och ben. Men han ställde sig bara upp och sprang illerkvickt hem till försvarsänden. När jag träffar honom i dag så erkänner han dock att smärtan var tämligen påtaglig vid kontakten med målramen.
"Hade jag inte missat hade jag legat kvar. Nu blev det bom och då kan man ju inte ligga där och vrida sig."



Som sagt. Det var gick bättre mot Slovakien 2008.


Lite andra bilder från matchen då.





Inga kommentarer: