fredag, januari 18, 2008

Inte i Danmark, inte i Finland.






Jag är Inte i Danmark, inte i Finland. Jag är i det tredje riket... Eller den sista Sovjetstaten som nån sa.

Handbolls EM. Tredje dan börjar så sakteliga gå mot kväll. Har kul. Bra jobb. Lallar runt på arenor och diverse barer. Jag hänger mestadels med Gummen från Allehanda delar av Ystad. Igår lämnade vi vid tolv den del av den närvarande presskåren som var över 50. Alltså rullade jag och Gummen ut på äventyr. ExpressenM var inte i närheten så henne kunde vi inte erbjuda medfölje. Vi hittade till slut en bar som stängde tre. En sydafrikans bartender med en lång historia som han inte berättade serverades oss och så sakteliga började vi ta kontakt med infödingar av alla de slag. Men främst en dam som var blond men lite konstig. Både jag och Gummen började nog så sakteliga smida våra planer samtidigt som vi diskuterade om maskar kunde fixa jungfrufödslar. Men detta fick ett abrupt slut när hon råkade avslöja att hon bar på övertygelsen om att alla Packisar (hon menade folk från Pakistan) sysslade med incest och att hon just därför hatade dem. Hatade dem mycket. Både jag och Gummen tog så sakteliga ett steg bort från kvinnan som vi för ett ögonblick sen hade räknat in under kolumnen doable. Sen kom vi med några invändningar på denna övertygelse. Visst kan säkerligen några Pakistanier syssla med incest likaväl som det pysslas med liknande styggelser i både Norge och Litauen men att säga att ALLA idkar denna något snedvridna sexuella verksamhet kan ju ingalunda sällas in under det forskare och vanligt folk kallar sanning. Ganska snart efter detta så måste hon kommit underfund med att vi tyckte att hon var sjuk i huvudet, för hon gick.



Ikväll ska vi nog ut och försöka träffa tjejer med lite mer politisk korrekthet. Vi får se hur det går. Ska nog även försöka befria ExpressenM från 60+arna.

hej

Inga kommentarer: