tisdag, april 07, 2009

Istället för musik. Förvirring.

När man som jag ganska ofta sitter i en bil och färdas kortare eller längre sträckor är det skönt att lyssna på saker. Jag brukar bränna blandskivor. Svarta tuffa skivor med Bildbyråns logga på. En blandad skiva håller cirka två veckor. Sen måste jag bränna en ny. Vanligtvis ger jag bort den sönderlyssnade skivan till någon vars musiksmak jag försöker förbättra. Nu har jag kommit in på ett nytt spår. P3 har sedan något år tillbaka börjat sända sina vansinnigt bra dokumentärer. Samtliga program är på cirka timmen och går att ladda ner som podradio. Intressant, bra gjorda och allmänbildande. Så imorgon när jag färdas till Karlstad för hockeyfinaler så sliter jag inte bara på däcken. Jag allmänbildar mig även på samma gång. Om både raset på Tjörnbron och Trustorhärvan-

Så kort och gott. En liten fanfar och en lite större hembakt kaka till Sveriges Radio och P3.


Här sitter jag och ser ledsen ut. Gymnastik i OS i Peking. Jag hade mycket roligare än vad jag ger sken av. Foto: Joel "Rävbenet" Marklund.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde den om Flink i Falun för någon dag sen, den var bra. Bob hund är konstiga men lite bra. Hej hopp /Ankan

Emma sa...

För att inte tala om BT kemi och den om Fadime. Eller brandkatastrofen. Och Boliviasvensken så klart.

Nils, välkommen in i matchen. Från och med nu kommer söndagen vara helig av mer än en anledning, även för dig.