tisdag, december 29, 2009

Ursäkta tystnaden, jag är hemma.

Sover i drängkammarn. De gula väggarna brukar få mig att skriva. I fönstret strimmar en vintersol genom övervintrande pelargoner och utanför det handblåsta glaset står äppelträden i snöpuder och rimfrost. För ett år sedan låg jag precis här och skrev om en ko vid nummer 237 som dödde. Just nu har jag inte riktigt den inspirationen. Lallar runt. Fikar. Skottar snö. Reser tillbaka i minnen. Glömmer det dåliga och minns det roliga. Som det ska. Har spelat hockey, blivit skytte-K och ätit hemgjord pizza hos Ytterströms. Har mjölkat och glömt att ringa.


Funderar på att ta med mig datorn och bara sätta igång. Jag har tanken men inte utförandet. Vi får se.

1 kommentar:

Gunilla Jakobsson sa...

Det var underbart att ha dej hemma, med både lullandet, fikandet och mjölkningen, tack. Du skrämde mej med sladden mot plogbilen, tack gud att det gick bra.