tisdag, mars 02, 2010

Ensam i Vancouver dagen efter

Dagen efter. Hela staden badar i ett lättare bakisbadkar. Steg tas långsammare, ljudet är lägre, gatorna är lite skräpigare. Natten igår kommer jag minnas. Segerrusiga kanadicker roade sig med att vifta med flaggor, highfajva och i största allmänhet utstöta vrål.

Idag är det annan stämning. Jag har promenerat gatorna länge. Tagit en kaffe. Promenerat mera. Nu ömmar fötterna och jag bävar inför transporten till flygplatshotellet. Väskorna lär inte vara lättare nu än igår. Ikväll ska jag sparka av mig båda skorna och se en film på hotellet. Det ska bli skönt. Joel och Daniel lämnade staden redan idag. Så det blir en kväll på solokvist med försök att ställa om kroppen till sverigetid.

Ursäkta detta meningslösa inlägg. Får vara fyndig en annan dag.

3 kommentarer:

Björn sa...

Hoppas du får en skön slapp dag. Tack för ditt skrivande och dina bilder och hälsa dina kollegor detsamma. Har följt er med stort intresse. Well done!

Camilla sa...

Säger detsamma som Björn, har varit en rolig läsning med många bra bilder.

Gunilla Jakobsson sa...

Inte alls meningslöst utan precis den där tomma tröttheten efter hårt uppladdat verk, du har varit jätteduktig, hör du det! Så skönt att få dricka kaffe i tystnaden på ett café efter allt stoj och spring,
Här är bara mer snö, snö - men vackert