torsdag, maj 06, 2010

Var är du Jan?

Jag har sovit lugnt. Bara vaknat en gång och vänskapligt kärleksfullt buffat till en tandgnisslare. Det är för hennes eget bästa. Jag har sedan klivit upp tidigt. På flygbussen tog jag mig tid att läsa GP. Jag läste om Grekland. Det komplexa land som uppenbarligen ljugit sig in i EMU och som tycker det är inte mer än rätt och riktigt att pensionera sig vid 53. Men det var just sådana här saker som fick mig att rösta nej till svenskt medlemskap i EMU. Att länder som sköter sig skall betala och låna ut till de som inte gör det. Grekland är bara först ut. Spanien, Portugal Irland och Italien står nära eller på kanten till samma krater som Grekland i just detta nu snubblar ned i. Jag blir less. Lite uppgiven och lite arg. EMUns största förespråkare under EMU-valet är nuförtiden ganska tystlåtna.
Var är du Jan Guillio?

Inga kommentarer: