måndag, september 20, 2010

Mina vänner

Det är lite mycket nu. På lite olika plan. Men för att ge er en liten vink om vad jag gjort sedan jag kom hem från den älgjakt som jag trodde skulle väcka min bloggådra så ska jag ge er en snabb summering av tiden sen älgjaktens onsdag.

Torsdag 9 september
Jag flög med morgonflyg från Sundsvall.

Först damlandslagets lagbild...

...som följdes av damlandslagets träning...

...som följdes av lokalpatriotiskt hopp i superettan.


Fredag den 10 september åkte jag till Jönköping för att ha förmiddagen fri men ägnade kvällen åt att se Häcken kasta inkast mot Halmstad.


Lördag den 11 september
Spenderade jag min kväll på Gamla Ullevi och såg Sverige slå Danmark i en damlandskamp.


Söndag den 12 september tyckte jag var en utomordentlig dag för att åka tåg till Karlstad. Där bevittnade jag en final och sen den klassiska högen som alltid följer TV-pucken.


Måndag den 13 september hängde jag på derby på Gamla Ullevi. Jag klättrade upp i GAIS-klacken för att fota IFK-klacken. Men vackraste bilden blev faktiskt en grönsvart.


Tisdag den 14 september tog jag tåget till Malmö för att vara halvvägs till onsdagens destination. Men inte bara därför.

Onsdag den 15 september tog jag tåget till danska Vejle och tittade på när Caroline Seger och de andra i damlandslaget skrattade gott på sin träning.


Torsdag den 16 september bevittnad jag när Sveriges damer kvalificera sig till fotbolls-VM i Tyskland. Charlotte Rohlin nickade in båda målen och blev glad.


Fredagen den 17 september gick mest åt att åka tåg till rätt ställe och jobba ut arkivare och göra kvittoredovisningar.

Lördag den 18 september var jag på Rambergsvallen och såg AIK tråkspela till sig tre poäng.


Söndag den 19 september lade jag min röst samt åkte till Kungsbacka för att titta på handboll.


Ikväll ska jag till Trollhättan.
Imorgon är det premiär för Frölunda i Scandinavium.
Onsdagen går åt i Borås.
Torsdagen ska jag berätta om sport och bild i en monter på en mässa.
Fredagen ska jag spendera med min mor på ovan nämnda mässa.
Lördagen ska jag återigen prata sport och bild i en monter på en mässa för att sen runda av med lite hockey i Scandinavium.
Söndag ska jag tillbringa på damfotbollens göteborgska derby.
Sen är det måndag igen och då ska jag nog ta tåget till Hässleholm.
Efter måndag kommer tisdag.

Ovan nämnda kommer att behandlas och förklaras i ett inlägg inom en mycket snar framtid.

N

Inga kommentarer: