lördag, juni 09, 2012

Seglats vid stadshuset

Längesen jag vet. Jag har hunnit fylla 28 år, fått en avhyvling av en man som ärvt sin titel och bor i ett slott. Annars så är det mest full fart. Jag gillar det. Mycket. Jag gör ett gästspel i Stockholm. Nytända bloggstjärnan Marcus är och bevakar EM och då är Bildbyrån en man kort i huvudstaden. Av den anledningen sitter jag just nu i Joels soffa och försöker få ihop de där bitarna i pusslet som kallas livet. Morgondagen bjuder på både gevärsskytte och handboll. Detta Stockholm vet hur man sammansätter kombinationer. Godast i dag var det roljalistläppjade glaset med en sextonårig dryck som jag svepte under bildbehandlingen. Inget ska förgås. Prima dryck ska inte vaskas.

1 kommentar:

Peter Holgersson sa...

Kanske var det en slatt 16-årig dryck som blev kvar i Carl XIV Gustafs glass och likt "smulor som fallit från höghetens bord" burits hem av en fotograferande undersåte :-)