lördag, juni 26, 2010

Det är över nu

Står i en incheckningskö. Det är totalt kaos. Flera hundra personer som ska checka in i tre diskar. Afrika gör sitt sista intryck...
Flyger mot Adis Adeba, Stockholm och till sist Göteborg. Hemma ett dygn. Sen mot London och ledighet.

Elva matcher. En uppsjö träningar, presskonferenser och hundratals mil i bilen. Ändå var detta bara gruppspelet. Hade jag från början vetat om att jag skulle köra slutspelet hade det inte varit några problem. Men nu har jag hela tiden varit inställd på att åka hem efter gruppspelet och det känns därför kanon att nu slutligen bege sig hemåt.

VM i Sydafrika kommer inte gå till historien som det mest välordnade. Snarare ett stort svajande öastbilsflak. Ett kaos under kontroll som hela tiden är på väg att tippa åt sidan. Det höll sig på rätt sida. I alla fall så länge jag var här. Jag hoppas resten också förflyter fint. Det skulle vara så tråkigt annars.

Nu är kön nästan uppäten av de tre tappra incheckarna.
Jag bugar mig och säger tack.
Tack Bardell för du varit min vapendragare.
Tack Anders för att du inhyst mig.
Tack Maradona för din karisma.
Tack Lars Lagerbäck för din dito.
Tack alla läsare på bloggen även om ni är totalt odugliga att kommentera. Men det är ju jag på andras bloggar också så 1-1.
Tack Ayanda för din hjälp (Thanks a lot Ayanda for all your help)
Tack Flinck, Bank, Andrell, Jönsson och Nicklasson för sammarbetet.
Tack Sydafrika för upplevelserna.
Tack Gud för Åsa.

7 kommentarer:

JD sa...

Skönt att du kommer hem Nisse, vi kan väl se om vi får tid över till lite av varje nu när det är semestertider.

Gunilla Jakobsson sa...

Hej och välkommen hem, kul att du orkade till slutet. jag trodde du sagt fel när du åker hem innan det är slut - låter konstigt eller?
här väntar gröna ängar, ogräsland där jordgubbar förväntas mogna lagom tills du kommer, men rycket är nära nu,

Christian Hollmann sa...

Tack för dina "bakom-kulisserna-reportage" som uppskattas stort. Se nu till att få god vila och semester!

Unknown sa...

Hej Nils,
Kände mig träffad när du skrev att vi som följer dig är värdelösa på att kommentera så nu ska jag skriva:)

Sedan OS i Vancouver har jag följt dig, Bardell, Daniel Nilsson & Joel Marklunds bloggar och jag vill tacka dig för alla fantastiska bilder som du publicerar och givetvis även dina inlägg:) varje gång när jag ser att mina feeds är uppdaterade med "Nu blev näsan pikig" så blir jag glad!
Då vet man att det kommer en höjdare framför datorskärmen!

Det är väldigt roligt att följa dig på dina resor världen över så vila nu upp dig efter fotbollen så ser vi fram emot nya resor!!

//Per

Ps.
Sedan tror jag att jag lyckats fånga dig på bild från Finnkampen 2007? Stämmer det?
http://friske.se/img/_MG_0512.jpg
Ds.

Christian sa...

Bra jobbat Nisse, det har varit underhållande att läsa som vanligt. Vilken tur att jag iaf gjorde en kommentar tidigare. hade varit hemskt att känna sig träffad, hihi. Packa du för semester så packar jag för rallycross EM i Höljes:)

/c

NickelKickel sa...

Gött med lite kommentarer! Det var roligt.

Per. Jajjebox. Nog är det jag i mitt förra liv som canonfotograf som står där vid mållinjen.

Daniel Nilsson sa...

Well Done kompis!!
Det där gjorde du bra, även om jag saknar en avslutande hoppbild framför nån slags symbol av något fotbollsrelaterat.

Annars... Välkommen hem till superettan!
Det är varmt i Sverige.