måndag, januari 16, 2006

Strejk. Konstnär. Apotek. Fem röster. Olycka.


Det är mina jobb idag.
Hamnen strejkar. Var där med flickraggarn. Han var i gasen. Med mustach och allt. Industriarbetare är fina på nåt sett. Otvugna. Oftast trevliga. Dom röker ofta. Eller snusar. Dom är härligt sktiga. Det får jag väldigt sällan bli i mitt jobb. Bondpojkskadad som man är saknar jag det. Att bli skitig. Att få tvätta händerna och märka att det blev en alldeles väldig skillnad. Det saknar jag. Ibland. Nu kommer man hem och är bara slut i skallen och inte ett dugg skitig om händerna. Nån klok sa att förr i tiden duschade man när man kom hem från jobbet. Nu för tiden duschar man innan man går dit. Förutom i hamnen. Det är nog nyttigt. Tror jag.
Sen var vi hos Christian Beijer och drack gott kaffe. Man skulle råna en bank och köpa tavlor av den mannen. Jädrigt snygga. Bilderna blev också bra.
Apoteket var ett skitjobb. Fem röster suger oftast. Olyckan var ganska odramatisk.

Ikväll ska jag och Hö käka i Kapten Klännings lägenhet. Korv sa han och se på idrottsgalan. X-boxen lär ju inte få vara ifred heller.

Och så har jag börjat att älska. Det känns otroligt bra. Konstigt vilka vändningar man kan vända.

Åke och Eva som jag och Anta följde som hemlösa har fått en lägenhet. Hoppas dom klarar av att behålla den... Just därför blir dagens bild på Åke när han gör sitt odödliga partytrick.

Dagens musiktips
Ane Brun Feat. Teitur - Rubber & Soul

Inga kommentarer: