lördag, januari 07, 2006

Åter till IKEA


Jävla skit IKEA!
Det var knappat den tanken jag hade när jag tillsammans med Öbbe rullad ut från det multinationella möbelköpcentrets parkering. Snarare satt jag bara och myste över hur bra svenskt butiken var. Med sina fina och extremt prisvärda varor. Jag hade gladeligen spenderat 1600 spänn. På två stolar med namnet Stefan. Två kuddar med fint överdrag. En vinöppnare. En fin blomma med en kruka. Några bestick. En tvbänk i färgen grå/blå/silver. Snygg som fan med en smart snurrrullbräda så man kan vinkla teven som man vill. Nåt mer jag inte kommer ihåg stoppade jag också i den mycket gula plastväskan. Jag var nöjd. Lite mindre välbärgad ekonomiskt sett men nöjd. Trasslade lite med att få in tvbänken i bilen men det gick. Kom hem och började genast att installera mina nyköpta varor. När tvbänken skulle installeras märker jag att den inte alls är i den grå/blå/silver färgen som var så snygg. Trots att kartongen visar dettta. Den är istället naturträfärgad. Kände för någrra minuter att en viss Kamprad skulle matas med en tältsäng. Jag lugnade mig dock och gick på jobbet. Fick en bra bild på en målis som gör sitt jobb.


Hoj hoj.

Inga kommentarer: