fredag, februari 24, 2006

En rejäl smäll

Vaknade 06:13 av ett brak. Inget "ett rådjur går på en kvist brak" utan en riktig jävla smäll.
Min första tanke var bokhyllan. För mitt inre såg jag hur mitt auktionsfynd fiolen i småbitar. Min vas och mitt porslin i spillror. Alla mina cdskivor delade i tre. Men så var inte fallet. Det var i stället en vägghyla som åkt i backen. Fiolen, vaserna och skivorna klarade sig. Däremot gick stereon, fyra objektiv och en blixt i backen. Inte så glädjande. Jag somnade om och svor tyst för mig själv. Vaknade en minut innan jobbet. Men jag är ändå på ett jävla bra humör. Det var nog träningen igår som gjorde det.
Lite löpning i Lövsättsbackarna är aldrig fel.

Bild på gryningens bravad kommer efter lunch. En lunch som ska avnjutas med Jugge som kommit hem från Kosovo.

Hej då.

Inga kommentarer: