torsdag, mars 15, 2007

Ciao cioa Italia här är vår Glenn Hysen.

Jag ser ut som ett rödlyse. Solbränd som bara den. Man har ju liksom bilden av ett vm i skidor som en ganska kall tillställning. Icke! 15 grader varmt, gnistrande snö och vältränade stjärtar i tajta trikåer. Stjärtarna tillhör båda könen påpekar jag. För jämställdhetens skull. Hade ju liksom packat för snö och isiga vindar… Men det funkar ändå. Inte en enda svensk kollega dock. Men det gör inget. Jag hittade nämligen en norsk. Anders. Och han påstår sig tycka att om inte Norge vinner så vill han att Sverige ska vinna. Man kan alltså säa att han platsar som kamrat. Vi har käkat middag varje kväll sen vi kom. Fast inte som dejt. Utan mer på vänskaplig basis. Vi hittar resturang och kastar helt enkelt pil på menyn. För menyerna står bara på italienska och eftersom de flesta kyparna duger på engelska så går översättningen sisådär. Oftast får man förklaringen ”Meat and patizzazi and baliara and sippitare sauce”. Klockrent. Till råga på allt så leder Sverige medaljligan. GuldKalla! Fytte fan va tösen kan åke skier! Det bara visslar till! Vansinnigt söt och, som Anders säger, munrapp är hon också. Hon kommer att bli nästa folkhemsidol. Utan tvivel!

Italienar är lite mysko. Vissa väldigt trevliga och vissa verkar bara vilja skära tunna strimlor skinn från korsryggen så fort man frågar något på engelska. Tyska går bättre. Jag blandar. Tyska, engelska och de 15-20 ord italienska som jag snappat upp.

Norska är föresten ett gott språk. Så många ord som liksom ligger rätt i munnen. Italienska ligger också bra men italienarna har inte lika snygga tjejer.

Nu ska jag och Anders ut och kasta pil igen. Jag siktar nog på pastadelen,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fytte fan va tösen kan åke skier! Fytte Faan! Sicken Jäntursling! /André

Anonym sa...

Å jag blir mest avundsjuk på maten... För vad som än står på menyerna så är den italienska maten den bästa. :)

Å andra sidan så gillar ju jag tomater.