fredag, september 12, 2008

Fin årgång

Italien. Har suttit och filat på texter om Italien. Jag blir lite väl kapande...

Igår så var jag och katten Jansson ute och inspekterade stan. Stan är Turin. Vi hittade ett ställe där det jobbade en söt tjej som vi gissade namn på. Fransechka trodde katten Jansson. Jag gissade på nåt konstigt. Hon hette Greta.

Vid bordet bredvid oss satt en full italiensk man och en kvinna som var väldigt vacker och ganska gammal. När katten Jansson och sällskapet kom i samspråk om låtar från 80-talet så kastade jag in min handduk.
"För ung" sa katten Jansson på engelska och pekade på mig.
Då sken den vackra men ganska gamla damen upp.
"Åååhh.,, När är du född då?"
"Jo du, året var 1984 serru" svarade jag.
"Mmmmm. En mycket fin årgång. Verkligen. En mycket fin årgång" stönade Guccidamen och verkade bli bländad av något för hennes ögon smalnade av lite mer än vad som skulle kallas normalt.
När himlen sen lystes upp av blixtar och regnet började hamra mot Turins gator satt jag på en röd stol och kände mig som en flaska vin. Dock en fin sådan.

Nu ska vi ut och äta. Det blir blunda och peka varianten tror jag.

Inga kommentarer: