onsdag, september 24, 2008

Snart ryker oskulden

Har laddat idag. På lördag ska jag komma ut. Debut kan man kanske kalla det. Det ska bli kul. Imorgon får jag nog ihop det. Hoppas jag. Har ångrat och ändrat mig fem gånger bara idag.

Har även fått ett recept på inlagda champinjoner idag. Snubben, jag tror han är turk, i kiosken vid kontoret blev glad av att få dela med siga av sina kullinariska kunskaper. Han ville först inte avslöja en av ingredienserna med hänvisningen "Di komma inta koma tibaka då"
Efter att dyrt och heligt lovat att jag aldrig skulle sluta besöka hans butik fick jag sista ingrediensen som var citronpeppar. Men salt var bannat. Å det grövsta.
"Slänga du saltat i den då dör di" sa han och fick ögon likt en pryglad cocker spaniel. Jag lovade att inte salta. Sen tog jag horbilen och åkte till Borås. Johnossi dundrade ur högtalarna hela vägen och jag bankade takten i ratten ända tills en snubbe i en grön Audi tutade tillbaka och gav mig både onda ögat och en gest med handen som inte riktigt stod att tolka.
Efter det var det roligast som hände att jag hittade en blogg som var över förväntan.

1 kommentar:

Suntrail sa...

Undrar vilken blogg det kan vara...