fredag, oktober 09, 2009

Upp i din

Dagens bekräftelse.
"I like your scarf. I like your jacket. I like your tight jeans. Curly hair is nice. Have you seen Bruce Springsteen when he was young?"

Jag behövde komma på fötter mentalt igen. Min tunga slant ganska rejält i eftermiddags. Jag stod i en hiss på väg till 72:a våningen och både rodnade och skrattade åt hela situationen.
Jag skulle försöka komma upp på en skyskrapas tak. Detta gick tyvärr inte eftersom den ihållande blåsten gjorde detta livsfarligt. Jag fick istället tipset av säkerhetspersonalen att åka upp till de restaurant som fanns på 72:a våningen.
"The view from up there is amaxing! They got a city view in panorama." lovade hon.
Sagt och gjort. Efter många om och men får jag över telefon tag på en person som verkar ha koll på läget. Jag försöker att förklara min idé. Men när kvinnan i den andra änden svarar.
"Sorry Sir. I can´t understand you."
Ja, då får jag lite lätt panik. Jag får så när jag inte blir förstådd. Istället för att då ta det lite lungt, andas och sen framföra sitt ärende så gasar jag på ännu fortare. Det är nu det händer.
"Yes. You see i talked with another person. Her name is Judy, she is working in the security. And i think... Yes, you se. That you got a lovely view up yours...(paus som känns som tio sekunder),,. Up at your restaurant. That it got a lovely view".

Hon förstår efter ett tag vad jag vill. Komunikationen främjades inte direkt av att jag efter min tungsladd börjar fnissa så smått.

2 kommentarer:

Kapten sa...

En ung Bruce - jojo! Låter som du har det helt okej därborta!

Niklas sa...

The Boss jr. Den här grodan kommer på min lista, strax under: "We should see each other tomorrow maybe, we just need a place to mate!"