tisdag, oktober 06, 2009

Korgboll

60 dollar kostar det att ta sig från mitt hotell till Palace Auburn Hills där Detroit Pistons spelar sina hemmamatcher. Hemresan går på exakt lika mycket. Att hyra dodgen i två dygn kostade 88 dollar. Att ha haft kvar den i rött skimrande dodgen hade således varit en mycket god affär. Både ekonomiskt och känslomässigt. Nu blev det inte så och eldarna i mitt bröst är inte lätta att släcka. Pengarna ger jag väl fan i men känslan av att få byta fil med en mindre stridsvagn är skön och saknad. Nu fick jag åka med en kille som hette Jeff och som snällt väntade utanför hela matchen.

Jerebko gjorde debut och lyckades dunka med ansiktet åt rätt håll samt hamna i ett smålöjligt slagsmål. Cred ska han ha som inte la sig platt mot ett av NBAs busfrön. Vi skulle idag träffas för att plåta lite i Detroits sköna miljö. Dock verkar han ha gått i ide. Telefonsamtal förblir obesvarade. Mailens inkorg gapar tom. Facebook har inga nya meddelanden och då och då rings det undrande från Sverige och undrar när jag levererar bilder. Time will tell eller Jonas om man så vill.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Johan Valkonen sa...

Riktigt coola bilder ! :)