lördag, april 30, 2011

Sorgenfri

Det går inte så bra med att skriva på min internetsida. Bloggen har legat i träda. Men även i träda måste det harvas. Därför gör jag så nu. Jag har varit ett par kvarter bort sen klockan 16. Jag har i tur och ordning handlat, fikat, hoppat från litet hus och sen matat Betty. Efter det tog det vid med pizzaätande och avrundades med yatzy och sämstyatzy. Sämstyatsy gäller det att få alla fem träningar att visa samma sak med så många slag som möjligt. Mr Malmborg var det som intoducerade leken. Roligt tänkte jag och kastade sen tärningarna. Det gick inte så bra. För till skillnad från när vi spelade spelet vanligt så fick jag denna gång yatzy redan på slag tre. Följande omgång fick lyste alla fem tärningar med fyra svarta prickar redan på första kastet. Ja ja. Det skiter väl ni i.

Men här hoppar jag i alla fall från ett mindre hus med rutchkana.

1 kommentar:

Daniel Nilsson sa...

Det är ju poängen som räknas i slutändan. Såna hittepå spel gälls liksom inte.