söndag, maj 29, 2011

Kontrasternas dygn

Det kan nog skrivas en mindra essä om mitt senaste dygn. Men det orkar jag inte. Jag kan bara konstatera att tåget mellan Paddington och Heathrow gick sönder när jag satt i det. Jag kan också konstatera att stressade människor gärna knuffas och nästan slåss. Jag kan också konstatera att en man med bristande klädestvättkunskaper gjorde så att åtminstone tio personer hann med sina flighter. Jag var inte en av dem. Jag fick boka om och boka av. Sen kom jag så tillbaka till Malmö och bet direkt tag i jobbet igen. Man brukar säga att en fotbollsmatch inte är den andra lik. Det var inte dessa två heller. Inte minst var det lite skillnad på läktarna.


idag: 834
Igår: 87695

Men det går ju alldeles utmärkt att ta bra bilder även hemma i Sverige på en ganska vanlig match.

Även om en riktig inramning gör det där lilla extra.

Inga kommentarer: